måndag 27 oktober 2008

ojoj, dåligt uppdaterat här!

kan ju börja med och säga att vår firre fortfarande är vid livet. något som ansågs näst intill omöjligt för ungeför två månader sedan. att den fortfarande skulle va vid livet. den mår riktigt bra.
Idag gjorde vi camera obscura av vårt arbetsrum på universitetet. så sjukt coolt. svartlade HELA rummet. så gjorde vi ett litet litet hål i svart papper framför fönstret. så satt vi i rummet och väntade. efter ett tag visade sig träd, hus,bilar utanför fast upp och ner, precis som människoögat. eller a...men det var coolt. så gick två personer från min klass ut för att vi skullese om dom syntes på den projicerade bilden i rummet. och ja, det gjorde dom fan! vi kunde se dom springa på arbetsrummets vägg fram och tillbaka framför husen, hoppa upp och ner och andra grejer.SATTE a idag kan man ju säga att jag suttit i en kamera om nån undrar vad jag har gjort. inte många som kan säga det!

i helgen var jonas här och det var så JÄVLA kul. på torsdagen när han kom gick vi allesammans ut här i carlisle, dansade till go grease lightning och dancing queen och annat jävligt coolt. ätit på restaurang har vi också gjort (kött)och så har jag på nått sätt STOLT visat upp staden. för jag gillar ju faktiskt staden.. och så åkte jonas hem 5 på lördagsnatten med buss till glasgow.. inte så himla kul vill jag ju säga, och då menar jag både att han åkte hem och sen tidpunkten. för det är svårt detdär med att klaffa medtåg/buss och flyg vill jag lova.


oj vad jag uppdaterar!


om ni undrar hur jaghelt plötsligt kan ha internet igen så är det för att vanessa aldrig använder sitt. det är sista veckan i månaden och hon har kvar 4,5 av 5 av dedär...megabyte..gigabyte..så det är ju ASbra jag får låna det

imorrn kommer två gamla (inte gamla som i gamla utan gamla som i att jag hade dom förut) fotolärare från kärrtorps gymnasium och hälsar på på universitet. Stefan und Helena. det känns ju kul faktiskt! att dom bryr sig hur jag har det och dylikt. när jag berättade det för
amber, vanessa, mike så sa mike:what! are you like famous in sweden? då sa jag:yes im famous. ibland lyser egot igenom lite flitigare än andra dagar.

Inga kommentarer: