måndag 13 oktober 2008

jag är happy

Jag hade pratat med vanessa bl a ,om att jag verkligen verkligen gillar sheperds pie. att det kan vara bland det bästa med england. och så var hennes föräldrar här igår och fira vanessas 20 årsdag lite mer. och dom hade med en liten sheperds pie som vanessas mamma hade gjort personligen till MIG. till mig! fatta glad jag är. så nu skall jag göra de bästa utav den, ÄTA härligheten. snart kommer ett jävligt intressant inlägg om hur god/ inte god den är. vet att ni väntar med spänning.
tja

8 kommentarer:

Anonym sa...

va fan e shepards pie för ngt?

Anonym sa...

Rosa, jag kan berätta för dig!

Det är en paj med lammkött, fylld med potatismos och typ morötter, purjolök å lite fler grönsaker.
Man kan även göra med köttfärs, men då byter den namn till cottage pie.
Pajer är populärt i England!

Edith, du borde äta Sunday roast någon dag! Serveras, inte helt oväntat, på söndagar.
Är i och för sig inte så jättegott, kom jag på. Men tradiontell engelsk mat är det iaf.
Och traditionell vill man ju vara!
Exklusiv och traditionell.

Anonym sa...

Googlade lite nu och det verkar finnas en paj för vegeterianen också. Fisherman´s pie!

Vet inte riktigt hur jag lyckades få "traditionell" till "tradiontell" i förra inlägget, men jag var nog lite för ivrig att berätta om alla de goda pajerna...

Nickis. sa...

när blev lammkött o köttfärs två skilda saker? strimlat lamm är köttfärs eller? lamm = kött.. färs = strimlat kött... är jag ute o cyklar nu igen?

Anonym sa...

men lammkött är lammkött och köttfärs är nötkött oftast. alltså inte från ett lamm utan från en ko. du vet sånna som du gillar

Anonym sa...

kött e gott

Anonym sa...

Nickis >> Edith har rätt. Men den gemensamma nämnaren är att båda innehåller kött.
En del gillar paj med köttfärs, en del paj med lammkött.
En del gillar båda.
Lite som med musik.
En del gillar hip hop, en del gillar schlager.
Du gillar båda!

Nickis. sa...

haha så länge det är kött o inte quorn för det är fan inte kött, inte ens likt.. det suger!