fredag 31 oktober 2008

Edith is bitter

inatt sov jag med strumpor och diverse andra kläder på mig eftersom att elementet inte fungerade inatt. men sen imorse när jag vaknade DÅ började helvetet fungera. är följaktligen sjuk och bitter

dessutom såg jag nu på min internetbank att varje bankomat tar en avgift på 35 kr/uttag vilket gör mig ännu mer förbannad. har liksom levt med tanken att jag inte ska ha lösa pengar på mig så tar aldrig ut mer än 10-20 pund åt gången vilket därför gjort mig ännu fattigare och genom mitt matematiska sinne räknade jag ut att jag förlorat 3-400 kr bara senaste tre veckorna. vilket är ungefär en till två veckors matförbruk.

och ja, det smartaste är ju att byta till någon lokal bank. men eftersom jag inte visste något om att dom tog en specifik avgift (samt att det står på bankomaterna att dom inte tar avgift) så trodde jag ju inte att jag behövde det.

fast det var ganska soft att skriva av sig så nu e jag bitter OCH glad. och sjuk

Inga kommentarer: