måndag 15 september 2008

första dagen

Idag var alltså dag ett på min resa genom universitetstiden i Carlisle. Det var registrering och sen möte med klassen. Vi är ungefär 20 personer. Alla är från England förutom tre. Albanien, Polen och... Sverige! (jag) Vi är ungefär jämngamla förutom två som är kanske...40+. Det känns ju lite konstigt men ändå kul.

På fredag ska vi göra en resa till Edinborougohohohhhh. Eller det är så dom uttalar det, hur det stavas är en helt annan sak. Vet inte vad vi ska göra där. Så bra engelska har jag inte införskaffat mig ännu.

Måste iallafall säga att alla här är oerhört snälla. Alltså genomsnälla. Tänk Edith (jag) gånger 100.
Ikväll är mina rumskamrater ute på nån freshers-grej igen, men jag grejade inte att gå ut idag igen så jag stannar hemma. vilket är rätt skönt. att vara ensam någongång

Måste säga att jag är jävligt kär i Jonas! Grym kille. Men dock i ett annat land för tillfället (Sverige) vilket är lite långt bort.

Idag började jag prata med Sara, Vanessa och Amber på svenska. Dom ba ookeey. Jag sa "Ta samtalet ni jag fattar inte vad dom säger dom pratar för fort." Lost svenne (jag)

Det ni!
/edith

2 kommentarer:

Anonym sa...

Edith, Jag är jävligt kär i dig med. Men det vet du ju redan... hoppas jag... Ser sjukt mycket fram emot till när jag kommer och besöker dig! Puss

Anonym sa...

okej en days of our lives update:
stefano lever.. eller dom tror att han lever men jag tror att tony dimera har sparat hans lik lr nåt men aja... billie (du vet hon som bo va gift med) e bara fett jobbig hon ska iaf meddela dom andra att ön snart ska sprängas men det hon inte vet om är att tony har typ tillfånga tagit ALLA! victor lever o han vill döda hon... fan heter hon... du vet hon som vill ha victors barnbarn? a iaf henne vill han döda.
Belle o shawn e bara jobbiga.

Det var allt!