tisdag 16 september 2008

andra skoldagen

Idag var nog första dagen som jag kände att det verkligen avr roligt att vara här och som jag insåg varför jag från början sökte hit.

Min klass är rolig. det trodde jag inte. Jag trodde typ jag skulle vara den enda med bra humor men så var icke fallet. Finns en polsk tjej i min klass som är sjukt jävla rolig.

Finns en kille min klass (vet inte vad han heter) som just varit i Stockholm och som bodde på fängelset det där vandrarhemmet på Långholmen. han ba "I like sthlm Ice bar och streplen" jag ba "öh, okey streplen?" "Yes, you know strerrere plen in stockholm, very expensive!" och då föll paletten ner för mig "Ahaa, you mean stureplan?" och han ba "yeeah!really great!" "no, i dont like that place very much" "c, mon it's a good place!" "Ok. ehmmmmmmmmm no"
Och nu låter det ju som jag var jättedryg när jag sa "ok. nej." men det var jag inte.

Nu tänkte jag skriva lite mer om min skoldag för er som är på, annars kan ni ju bara hoppa till nästa stycke. om det kommer ett till stycke. jo det kommer ett till stycke. eller....

Vi hade vår första fotouppgift idag, vi skulle vara i par och ta reda på mer om varandra för att sedan ta porträtt av varann. Jag lottades in med Gillian, en riktigt riktigt rolig kvinna som är..... ja jag vet inte men hon har tre söner varav en är 33 så.... you do the maths. Hon tyckte jag var "very cheerful and independent". Hon fotade när jag hoppade i luften och typ.. låtsades spela gitarr... (Hoppas jag har kompisar kvar i sverige efter dendär meningen)

Ikväll är det PUB TOUR och man kommer inte in på klubben om man inte har en PUB TOUR t-shirt. Jag har en PUB TOUR t-shirt.


more to come.........................
/Edith

Inga kommentarer: