fredag 12 december 2008

julie, hon är en av dom roligaste människorna här, hon skrev såhär till mig på facebook idag:

Hej Ed! Hur mår du? Fråga ... Har du sett Lost in Translation?
Det är en helt fantastisk film!
Om inte jag har att ge dig det liksom lite mer Family Guy xxx

och nu översatte jag rakt av. hon skrev på svenska! vet ni hur paff jag blev eller?

analys:
det är ju typ helt korrekt. jag fattar inte hur hon fick grammatiken att stämma för visst kan man slå upp ord och meningar som: hur mår du? och lite sånnt. men kolla bara på sista meningen, kanske ska va lite kommatecken: Om inte, jag har att ge dig det, liksom lite mer Family Guy

och sen kanske inte vi ungdomar skriver meningen exakt på det viset. men detta är välskrivet.

betyg:
hon hade nog fått MVG efter tre år läsande b-språk svenska

slutplädering:
hon är grym på språk

Inga kommentarer: