tisdag 9 december 2008

Edith funderar

jag har börjat tänka på lite utryck som vi har för oss.typ: "det kan du slå dig i backen på" alltså hade någon sagt det till mig och jag vart lite efterbliven så hade jag nog lätt gått och slagit mig i backen.
borde kanske skriva detta inlägg när jag har något mer att komma med. mer uttryck men jag kommer fan inte på några mer. jag tror ni fattar galoppen. nä kolla, där hade vi ett till. "fatta galoppen". fast a... det var ju inte så...

hur som haver* i nästa inlägg tänker jag skriva: 10 Grejjer Du Inte Visste Eller Kanske Visst Visste Om Edith. där vart de mycket visst, visst? visst är inte "visst" svenskans snyggaste ord?om svenskaste snyggaste/vackraste ord ska jag blogga om i ett annat inlägg: Detta Är Svenskans Snyggaste Ord Enligt Edith.

Mvh
nyvaken





*uttryck

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ska oxå skriva ett sånt inlägg!!!!!!!!!!!