lördag 6 december 2008

Dom var 10 stycken. Klädda i neongult och med stora hjälmar. Allvaret låg synligt i deras ögon. Dom visste att dom hade makt. Med sig hade dom en hund. En av dessa människor höll hunden hårt i kopplet medan djuret drog och drog. Dom gick i grupp runt genom hela lokalen. Sa åt hunden att sniffa överallt. Hunden gick på sofforna, människorna i neongult ledde den vidare och vidare. De sökte genom folks kläder och väskor, lyfte på tillhörigheter, skrek på hunden. Folket på klubben stod stilla. Det var som om allt frös till is i något som kändes som 5 evigheter men som egentligen varade 5 minuter och alla hade ögonen på hunden och de 10 uniformerade människorna som gick bredvid. DJn stämde ner musiken, de anställda i baren tittade missunnsamt på tillställningen. Jag stod stilla på dansgolvet med resterande och kände ett obehag krypa i kroppen.
Efter 5 minuter gick poliserna och hunden. Tillsammans med två besökare från klubben som dom hade hittat knark på. Kvällen fortsatte men det blev inte sig likt. Jag kände exakt som jag känner på flygplatser där de anställda ibland kollar igenom min väska och synar alla detaljer. Jag kommer aldrig glömma när dendär polismannen lyfte på min jacka och kollade i min väska och skrek åt hunden att lukta. Medan jag stod 5 meter bort på dansgolvet.

Detta var dock bara en helt vanlig fredagskväll i Carlisle's uteliv. och de andra förstod inte varför jag vart så chockad.

1 kommentar:

Anonym sa...

helvete